připravujeme


Franchise Club

Vážení členové a přátelé Franchise Clubu,

úspěšně skočila již desátá klubová sezóna našeho klubu! Děkujeme vám za vaši přízeň, aktivní debatu a přátelskou atmosféru na klubových setkáních i podporu klubového dění.

Věříme, že jste ve Franchise Clubu získali užitečné informace, znalosti, zkušenosti, nápady a užitečné a cenné kontakty.

V této době, během klubových prázdnin, pro vás připravujeme další program pro jedenáctou klubovou sezónu.

Opět to budou tradiční klubové večery věnované zajímavým lidem a tématům, seznamující se zajímavými a žhavými novinkami, projekty a nápady a exkurze na neobvyklá místa, kam se běžně nedostaneme.

Již nyní jsme začali pracovat na programu další podzimní konferenci a veletrh Franchise Day/FrAMchise Day 2016. Uvítáme všechny vaše připomínky, náměty, nápady a hlavně se těšíme na vaši účast!

Přejeme vám krásné letní dny a příjemnou dovolenou.

Tým Franchise Clubu

Jaroslav TAMCHYNA, prezident klubu
Tereza CHÁBKOVÁ, tajemnice klubu

proběhlo

96. klubové setkání Franchise Clubu
středa 15. června 2016, 17 až 20 h
Golem Club/Jazz Republic, Praha 1, Jilská 1a (nový vstup)

Lokalita! Lokalita! Lokalita!
Jak být dnes úspěšný prostřednictvím komerčního prostoru

Hosty 96. klubového večera Franchise Clubu (posledního v 10. sezóně) byli dva uznávaní profesionálové ze společnosti Cushman & Wakefield, pánové Jan KOTRBÁČEK a Jan VOSLÁŘ (www.cushmanwakefield.cz).

96. diskusní večer Franchise Clubu proběhl ve středu 15. června 2016 v Praze 1, Staré Město, Jilská 1a, v prostorách klubu podnikatelů GOLEM Club, nedávno nově rekonstruovaného na jazzový klub Jazz Republic.

Připomněli jsme si, co vše je důležité pro výběr vhodné lokality pro obchod. Dozvěděli jsme se, podle čeho se správně rozhodnout mezi obchodním centrem nebo kamenným obchodem. Udělali jsme si přehled o vývoji nájmů v top lokalitách a získali další cenné informace o trhu komerčních nemovitostí - maloobchodních prostor, skladů nebo kanceláří.

Kdo je Cushman&Wakefield?

Historie slavné firmy Cushman & Wakefield se zrodila před 99 lety v New Yorku, kdy byla v roce 1917 založena švagry J. Clydesdalem CUSHMANEM a Bernardem WAKEFIELDEM. V roce 1990 firma vstoupila na evropský trh akvizicí společnosti Healey & Baker a v roce 1993 přibyla i na trh český.

Dnes je Cushman&Wakefield globální společnost s 253 pobočkami v 59 zemích, která celosvětově zaměstnává přes 40 tisíc profesionálů. Má globální platformu, ale zároveň lokální týmy, které jsou v rámci svých regionů schopny poskytovat koncovým klientům prvotřídní služby v oblasti pronájmu maloobchodních nemovitostí. V České republice a na Slovensku má Cushman & Wakefield aktuálně přes 200 odborníků zajišťujících kvalitní pokrytí v Praze, Bratislavě, Brně i v rámci regionů.

V pronájmu kvalitních maloobchodních ploch je Cushman & Wakefield globální jednička; ve střední Evropě je dominantním hráčem. Cushman & Wakefield dominuje pronájmům kamenných obchodů v centru Prahy a Brna. Umí zastupovat pronajímatele i jejich nájemce/maloobchodníky. Dominuje také trhu kancelářských prostor, skladů, výroby a logistiku.

Cushman & Wakefield umí poradit a pomoci jak velkým nadnárodním společnostem, tak i novým konceptům, které teprve vznikají nebo se chystají ke vstupu na konkrétní trh. Dokáže poradit při výběru vhodných nájemníků i vhodných lokalit pro expanzi a zároveň toto doporučení následně i naplnit vyhledáním vhodných příležitostí. Provádí analýzy trhu, strategie expanze, definice cílového zákazníka, definice spádové oblasti, definice průchodnosti, potenciál lokalit a jejich možný rozvoj, tržní výše nájemného atd. Cushman & Wakefield vidí do budoucnosti!

Cushman & Wakefield v ČR spravuje řadu obchodních center, logistických parků i administrativních budov. Má tedy detailní přehled o potřebách nájemníků i pronajímatelů. Díky tomu má aktuální informace o dění, trendech a dokáže predikovat budoucí vývoj.

C&W se zde dlouhodobě výrazně podílí na formování maloobchodního prostoru a prostředí v tomto regionu, tzv. "place making". Je aktivní při vyhledávání vhodných komerčních prostor a nájemníků, vytváří nové silné retailové lokality a rozšiřuje ty stávající. Cushman & Wakefield tak aktivně ovlivňuje a mění způsob, jakým lidé žijí, pracují, nakupují a tráví volný čas.

Kdo je Jan Kotrbáček

Jan Kotrbáček studoval marketing v Austrálii na NSW College v Sydney. V Austrálii strávil více než 3 roky svého života a tato zkušenost jej významně nasměrovala pro jeho další životní cestu. V současné době je v C&W 16 let a je partnerem. Na své vizitce má dnes napsáno Head of Retail CE, což znamená, že v rámci střední Evropy (ČR, Slovensko, Polsko a Maďarsko) vede a rozvíjí retailový tým a zaměřuje se na klíčové maloobchodní projekty v rámci celého regionu. Jan je rovněž v rámci středoevropského regionu klíčovou postavou pro rozvoj tzv. "luxury retail", tzn. pomáhá s expanzními plány luxusním značkám, které můžeme v Praze nalézt např. v Pařížské ulici. Mezi jeho hlavní klienty patří Tiffany&Co., Jimmy Choo, Ballymore, PSN, Generalli, CPI a řada dalších. Je členem ICSC (mezinárodní rady obchodních center) a zakládajícím členem Sdružení Přátel Nového Města Pražského. Je ženatý, má 3 dcery, rád cestuje a věnuje se rodině.

Kdo je Jan Voslář

Jan Voslář vystudoval Stavební fakultu ČVUT a nedotčený trhem komerčních nemovitostí nastoupil ihned po dokončení studia do pražské pobočky Cushman & Wakefield se zaměřením na maloobchodní prostory v centru města.

V současné době je Jan Voslář v C&W už 10 let na pozici Associate. Na vizitce má dnes napsáno Head of High Street Retail & Tenant Representation CR/SR, což znamená, že vede a rozvíjí tým se zaměřením na pronájem kamenných obchodů v centru města; zároveň se specializuje na zastupování maloobchodníků při jejich expanzi do České a Slovenské republiky. Mezi jeho hlavní klienty patří společnosti jako AEW, PSN, Mint, Generalli, Foot Locker, Pupa, Vodafone, CitiBank a další. Je členem ICSC (mezinárodní rady obchodních center) a Franchise Clubu. Je svobodný, má rád přírodu, sport a cestování.


95. klubové setkání Franchise Clubu
středa 11. května 2016, 17 až 20 h
Golem Club/Jazz Republic, Praha 1, Jilská 1a (nový vstup)

Britský hračkářský řetězec Hamleys otevírá v centru Prahy svou vlajkovou megaprodejnu

95. klubový večer Franchise Clubu, který se konal 11. května 2016, patřil odvážnému podnikateli Pavlovi ČMELÍKOVI, zakladateli a řediteli společnosti Inexad, který má chuť, sílu i kuráž pořádně zatřást stagnujícím domácím maloobchodem a "dělat věci jinak".

Pavel Čmelík nechce, aby byl český trh pro západní značky výprodejovým "outletem" pro zboží, které neprodají doma. Chce českým zákazníkům poskytnout to samé, co na západních trzích nabízejí tamním kupujícím přední značky: špičkový servis a skutečně aktuálně nové produkty.

Pavel Čmelík v Česku provozuje na základě franšízové licence tři britské maloobchodní značky: Mužům, co si potrpí na kvalitní košile a boty, tak značky T. M. Lewin a Barker Shoes už pár let přinášejí potěšení nejen z kvalitního zboží, ale také ze samotného pocitu při nakupování, v Česku nostalgicky připomínajícího nakupování v Anglii. A nyní k nim přibyla značka Hamleys, která bude dělat radost našim dětem a tím také i nám, dospělým.

Ačkoli by si značky T. M. Lewin a Barker zasloužily samostatné povídání, tentokrát jsme se především zaměřili na značku nejstaršího hračkářství na světě - Hamleys. Tento britský hračkářský řetězec totiž 5. května 2016 v Praze otevřel svou největší prodejnu v kontinentální Evropě na prodejní ploše více než 6 tisíc m2.

Ojedinělý třípatrový megaobchod se má stát celoroční atrakcí návštěvníků Prahy, kde se bude originálně prolínat a doplňovat obchod s hračkami se zábavním parkem.

Pavel Čmelík zakoupil franšízovou licenci Hamleys pro nelimitovaný počet obchodů nejen v Česku, ale i v dalších sousedních zemích: Slovensku, Polsku, Rakousku a Maďarsku. Mateřská společnost bude dohlížet, aby trvale a všude dodržoval jejich standardy z hlediska designu, kvality služeb i zboží.

Pavel Čmelík chce získat asi 20 procent stávajícího tuzemského šestimiliardového trhu s hračkami, který je podle něho dost velký, aby se na něm uživilo vedle sebe i několik velkých hráčů. Věří, že osvědčený hamleysovský koncept aktivní prodejní komunikace a zábavy, zaručeně rozčeří stojaté vody tuzemského trhu a do prodejen s červeným logem a pěti zlatými hvězdami přivede dostatek koupěschopných zákazníků.

Sortiment v Čmelíkových prodejnách Hamleys bude stejný jako v Británii, zákazník zde dostane novinky ve stejný čas. Zhruba polovina hraček je vyrobena pod značkou Hamleys, takže je ve stejném provedení nekoupíte v jiném obchodě.

Po otevření a rozjezdu vlajkové lodi v Praze chce Pavel Čmelík postupně otevírat obchody v dalších velkých městech v Česku i v okolních čtyřech zemích; celkem má v plánu zhruba dvacítku středně velkých a menších obchodů Hamleys. Každé prodejně chce poskytnout přiměřenou územní exkluzivitu, aby byly pro jejich provozovatele dlouhodobě ekonomicky zajímavé.

Kdo je Pavel Čmelík

Pavel Čmelík se narodil v Chrudimi. Vyučil se nejdříve mechanikem elektronických zařízení, později na univerzitě v Plzni vystudoval techniku. Na Středoevropské univerzitě v Budapešti získal titul MBA. V roce 2000 vyrazil do Austrálie, kde nejprve rozvážel housky a učil se anglicky. Po návratu do Evropy začínal jako manažer ve společnosti s rychloobrátkovým zbožím Procter & Gamble. Poté pracoval v bance Morgan Stanley v Londýně, později v prestižních poradenských společnostech Deloitte & Touche a Arthur D. Little. V roce 2012 v Praze zakládá maloobchodní společnost Inexad, která do Česka přivádí britské značky T.M. Lewin, Barker a později také hračkářství Hamleys. Pavel Čmelík pro naplnění své dlouhodobé vize hledá lidi, kteří mají chuť dělat věci jinak a je ochoten je velmi dobře zaplatit.

Kdo je značka Hamleys?

Historie slavné hračkářské firmy se zrodila už v roce 1760. Známý hlavní obchodní dům Hamleys na londýnské obchodní třídě Regent Street otevřel v roce 1881 ve viktoriánské Anglii a dodnes je oficiálním dodavatelem hraček britské královské rodiny. Dnes má hlavní budova sedm pater a na 4 500 m2 prodejní plochy nabízí 50 tisíc hraček. Ročně ho navštíví pět milionů návštěvníků a patří mezi hlavní turistické atrakce Londýna. Značka Hamleys nyní expanduje zejména ve střední a východní Evropě, Asii i Austrálii. V roce 2014 měla po celém světě 31 obchodů, v roce 2017 jich chce mít už 200!


94. klubové setkání Franchise Clubu
středa 13. dubna 2016, 17 až 20 h
Golem Club/Jazz Republic, Praha 1, Jilská 1a (nový vstup)

Proměna Teta Drogerie - z měkké na tvrdou franšízu. Proč? Jak?

94. klubový večer Franchise Clubu byl věnován různým úrovním volnosti ve franšízingu (označovaným jako tvrdá/pevná a měkká/volná franšíza) a strategiím budování značek a obchodních sítí.

Příkladem z praxe byla Teta Drogerie - největší maloobchodní síť drogerií v ČR, která se před 2 roky zázračně proměnila z "ošklivého káčátka" ve "spanilou krasavici".

O tom všem a o mnohém dalším si s námi povídal ing. David VEJTRUBA, ředitel marketingu p.k. Solvent, který tyto a další změny strategicky naplánoval a řídí.

Náš host ing. David VEJTRUBA představil vývoj maloobchodní sítě Teta Drogerie, která vyšla z původně obchodní aliance přes volnou franšízu až po dnešní franšízu pevnou. Přiblížil nám rozdíly mezi jednotlivými stupni volnosti franšízových konceptů a také jejich přednosti i slabiny, které síť Teta Drogerie zažívala.

Podívali jsme se blíže na přínosy, které společnosti p.k.Solvent přinesl nedávný přechod velké části prodejen Teta Drogerie na tzv. pevnou franšízu. Současně s tím si připomenuli rozsáhlý designový remodeling původních prodejen Teta drogerie, který již přinesl měřitelné zlepšení prodejního výkonu o cca 29 %!

Ing. David VEJTRUBA představil novou distribuční strategii rozdělení obchodní sítě na dvě maloobchodní značky, kterou v těchto dnech p.k.Solvent dokončuje: vedle značkových drogistických speciálek pod značkou Teta Drogerie buduje novou volnou obchodní alianci pod značkou TOP Drogerie. Náš host nás seznámil s tím, proč se mateřská společnost rozhodla jít dál cestou dvou sítí a dvou značek, čím se budou od sebe lišit a co budou mít společného.

Náš dubnový klubový večer byl určen členům i nečlenům Franchise Clubu, majitelům a manažerům sítí i nezávislých (drogistických) prodejen, budoucím, začínajícím i pokročilým franšízorům a všem, které zajímají distribuční strategie založené na obchodní kooperaci různého stupně, včetně franšízingu.

Kdo je p.k. Solvent?

Historie firmy p.k. Solvent s.r.o. se zrodila v roce 1992 v pronajaté pražské garáži a panelákovém bytu, kam se uchýlila parta nevzorných absolventů žambereckého gymnázia. Dnešní lídr českého drogistického trhu p.k.Solvent je ryze česká firma, která působí současně v roli velkoobchodníka, distributora, servisní organizace a maloobchodníka. Společnost p.k.Solvent organizuje největší maloobchodní síť drogerií v ČR pod značkou TETA drogerie (700 prodejen), oceněnou v minulosti již 5 x jako Obchodník roku a současně jako maloobchodník sama provozuje více než 200 maloobchodů začleněných do sítě TETA Klub. p.k.Solvent jako velkoobchod nebo distributor klíčových výrobců zásobuje drogistickými produkty 5500 maloobochodních jednotek. Na Slovensku působí p.k.Solvent-SK s.r.o. se značkou TETA drogerie-SK. Více na www.pksolvent.cz.

Kdo je David VEJTRUBA?

Inženýr David Vejtruba v polovině 90. let ukončil studium na VŠCHT Praha. Začínal už během studia ve farmaceutické firmě Infusia jako manažer pro výzkum trhu a produktový manažer. Poté nastoupil do firmy Nutricia produkující dětskou, kojeneckou a enterální výživu, která byla později začleněna do skupiny Danone. Zde se postupně vypracoval na post marketingového ředitele, postavil novou strategii a restrukturalizoval produktové portfolio a také sestavil a mentoroval svůj tým. Zde vyrostl ve zkušeného a uznávaného marketingového manažera. Jeho vizitkou byly úspěšné značky dětské výživy Nutrilon a Hami. Od března 2012 pracuje David Vejtruba pro p.k. Solvent. Zde byl a je odpovědný za řízení řetězce prodejen Teta Drogerie, vypracování nové dlouhodobé strategie nového prodejního formátu prodejen Teta Drogerie, založeného na shoppers insights, relaunch brandu Teta Drogerie, rebranding a remodeling prodejen Schlecker a původních prodejen Teta, vypracování strategie a řízení Teta clubu, a za komunikaci všech těchto změn s médii a veřejností.


Proběhlo: 93. klubové setkání Franchise Clubu
středa 16. března 2016, 17 až 20 h
Golem Club/Jazz Republic, Praha 1, Jilská 1a (nový vstup)

Co vše v interiéru prodejny může ovlivnit tržby?

93. klubový večer (16. 3.) a následující 10. exkurzi (17. 3.) jsme věnovali ovlivnění nákupního chování zákazníků pomocí designu interiéru prodejního místa, uspořádáním jeho prostoru a rozmístění produktů v něm. Během večera zaměřeného na in-store marketing jsme hovořili o všem dalším, co ovlivní prodeje, jako jsou např. emoce a zážitky.

Hostem 93. klubového večera byl uznávaný odborník na in-store marketing Radomír KLOFÁČ, majitel a zakladatel společnosti MORIS design a člen Franchise Clubu.

Spolu s ním přišel i jeho spolupracovník, špičkový designér a odborník na visual design Ondřej BRÁDKA, který stojí za výrazným úspěchem inovativního a prodejně funkčního retailového konceptu drogerií TETA, ale také celé řady dalších projektů, které MORIS navrhuje a realizuje.

Během klubového večera jsme se dozvěděli, jaké jsou současné trendy uspořádání, vybavení a vzhledu prostor určených k prodávání (retailové prodejny nebo restaurace). Viděli jsme, jak vizuální podoby retailových konceptů vznikají a jak se vyvíjejí dále - od skic až k design manuálu.

Na reálných příkladech a zajímavých případových studiích (např. TETA, Hamé, PPG, Bageterie Boulevard, Sportex) jsme měli možnost vidět, co vše má vliv na prodej a co zákazníky ovlivňuje pozitivně i negativně. Dozvěděli jsme se, jaké tipy a triky mohou pomoci k navýšení prodejů a lepší penetraci značky. Poradili jsme vám, jak se vyvarovat obvyklým chybám při vývoji designu v retailu, ať již jde o stojany nebo celkový design prostor.

Podívali jsme se také na důležitost zadávání zakázek, na stanovení jasných cílů i kritérií výběru. Je důležité, aby obě strany dokázaly dosáhnout řešení "win-win" a měly chuť spolupracovat dlouhodobě a byla reálná šance dosáhnout stanovené výsledky spolupráce.

Kdo je RADOMÍR KLOFÁČ?

Radomír Klofáč stál v roce 1997 u zrodu firmy MORIS design s.r.o. a od té doby je stále jejím hlavním tahounem. Za 19 let firmu její majitel a zakladatel vypracoval až na lídra trhu v oboru vývoje a realizace komerčních interiérů. Radek začínal v oboru signmaking a branding a obor in-store design se mu stal postupně osudem a doslova "srdeční záležitostí". Radomír je srdcem i hlavou marketér a stratég, který uvažuje o tom, jaké bude mít jím navržené řešení přínosy pro zákazníka. Tyto vlastnosti uplatnil mj. v konceptu rebrandingu drogerií Teta, největší realizaci svého druhu na českém trhu, která právě probíhá. Za tento úspěšný projekt byl Radomír Klofáč v roce 2013 oceněn v soutěži Marketér roku, pořádanou každoročně Českou marketingovou společností.

Kdo je MORIS design?

MORIS design (www.moris.cz) je dnes komplexní dodavatel řešení pro interiéry obchodů či retailových provozoven. Původně tato firma vytvářela Městské ORIentační Systémy (MORIS). Dnes se MORIS design profiluje jako jeden z největších vývojářů a realizátorů in-store designu v Česku s rozsáhlými realizacemi také za hranicemi. Firma disponuje špičkovými designéry, technickou přípravou výroby i vlastní rozsáhlou výrobní kapacitou. Odborníci z této firmy vymyslí, designově navrhnou a kompletně zrealizují podobu jakékoliv prodejny nebo restaurace, vždy s ohledem na obchodní a marketingové cíle zadavatele. MORIS design vždy nabízí měřitelný přesah do byznysu a marketingu.


Proběhlo: 10. exkurze Franchise Clubu
čtvrtek 17. března 2016, 9 až 11 h
sídlo MORIS design, Praha 4 -- Michle, Pod Stárkou 33

MORIS Design ... tam, kde kouzlo vyšších prodejů vzniká

V pořadí již desátou exkurzi pořádal Franchise Clubu v sídle firmy MORIS design, špičkové společnosti zaměřené na in-store marketing a POP/POS, kterou založil před 19 lety Radomír Klofáč, náš člen.

pořadí již desátou exkurzi pořádal Franchise Clubu v sídle firmy MORIS design, špičkové společnosti zaměřené na in-store marketing a POP/POS, kterou založil před 19 lety Radomír Klofáč, náš člen.

Se zasvěceným průvodcem a za běžného provozu jsme si prohlédli klíčové části továrny na nákupní zážitky. Setkali jsme se s lidmi, kteří v tomto oboru opravdu něco umějí. Mohli jsme zde vidět a slyšet to, co se běžně každému neukazuje a neříká.

V showroomu jsme viděli, čeho v MORIS design dosáhli za 19 let své existence a na co jsou právem pyšní. Prohlédli jsme si projekční pracoviště, kde se rodí a rýsují nápady, kde vzniká a testuje se design nových prodejních prostor.

Navštívili jsme oddělení signmakingu, viděli, jak se dělají polepy a branding. Ve výrobních dílnách jsme si prohlédli zpracování plastů i kovů pomocí laserů a fréz, a v kompletační hale viděli, jak se z jednotlivých částí a prvků sestavují elegantní interiérové celky.


Proběhlo: 92. klubové setkání Franchise Clubu
středa 10. února 2016, 18 až 22 h
Praha 1, Golem Club, Jilská 1a (nový vstup)

Strategie WIN - WIN jako základ dlouhodobého partnerství nejen v podnikání

92. klubový večer jsme věnovali bližšímu objasnění vztahové strategie, postavené na hledání řešení, se kterým jsou obě strany spokojené a označované jako princip "WIN - WIN".

Tento model jednání je důležitým pilířem úspěšnosti a dlouhodobé udržitelnosti každé podnikatelské kooperace. Pro franšízingové partnerství, charakterizované jako "vztahový byznys", má princip "WIN - WIN" význam zcela zásadní.

Podstata vztahové strategie "WIN - WIN" ("VÝHRA - VÝHRA") spočívá v tom, že strany usilují o vzájemný prospěch, tak aby uspokojily své potřeby, a snaží se nacházet řešení, která nejsou v přímém konfliktu s požadavky strany druhé.

Správné pochopení a aplikace modelu "WIN - WIN" na podmínky dohody umožňuje nalézt dlouhodobé vzájemné uspokojení potřeb. A často dosáhnout synergického efektu, tj. zisk z dohody přesahuje uspokojení potřeb zúčastněných stran.

A platí to i naopak. Nepochopení nebo ignorace strategie "WIN - WIN" a nedostatek empatie bývají často příčinou nízké efektivity spolupráce, neochoty prodloužit smlouvu nebo i předčasného odchodu a rozpadu sítě franšízantů.

O podstatě a využití principu "WIN - WIN" bude v našem klubu hovořil konzultant, lektor a kouč Miroslav SPOUSTA. Dvanáct let pracoval pro franšízové sítě čerpacích stanic ARAL a Benzina. Dnes pod značkou SPOUSTA * ENERGIE pomáhá firmám rozvíjet výkonnost a efektivitu pomocí moderních technik řízení postavených na koučování, rozvoji komunikačních dovedností a emoční inteligence. Je členem Franchise Clubu.

V průběhu večera jsem si s jeho pomocí objasnili princip strategie "WIN - WIN" i dalších tří hlavních vztahových strategií, zamysleli se nad důsledky jejich uplatňování, nad jejich výhodami a nevýhodami.

Vysvětlil nám praktické aplikace strategie "WIN - WIN" na hlavní vztahy a smluvní podmínky ve franšízingovém podnikání. Zamysleli jsme se z tohoto pohledu nad atraktivitou franšízových konceptů pro franšízanty, nad jejich dlouhodobé motivaci, nad pocity smysluplnosti a naplnění, které jim dodávají sílu do podnikání.

Dostali jsme možnost si sami uvědomit, kdy a jaké vztahové strategie v různých vztazích a situacích sami volíme.

A protože byznys je na první pohled nastaven spíše na strategii "WIN-LOSE", při které se snaží strana nad protistranou zvítězit, využili jsme jednoduchý návod na WIN-WIN obranu proti konfrontačním, agresivním a manipulativním strategiím, abychom náš business mohli ve strategii WIN-WIN udržet a nenechali se strhnout do bitev typu WIN-LOSE.

Jako bonus jsem získali praktické zamyšlení nad využitelností koučinku pro rozvoj businessu. Koučink je dnes často frekventované slovo, které má ale mnoho významů. Miroslav SPOUSTA nám pomohl se na trhu koučování zorientovat a dá nám tipy, k čemu a kdy lze kouče nejlépe využívat.

Miroslav SPOUSTA (1974) vystudoval management na ČVUT Praha, absolvoval četné manažerské kurzy, výcviky v koučinku, NLP, systemice a ve skupinové terapii. Má 17 let praxe v poradenství. Z toho 4 roky pomáhal společnosti ARAL budovat jejich systém řízení kvality služeb za pomocí mystery shoppingu a vytvářel a realizoval systém vzdělávání pro jejich franšízanty. Poté 8 let pracoval pro společnost Benzina po její privatizaci v roce 2007 a pomáhal jí s transformací a změnou kvality služeb celé její pobočkové sítě.

V současnosti pracuje pod svou značkou SPOUSTA * ENERGIE (www.spoustaenergie.cz). Pomáhá firmám rozvíjet výkonnost a efektivitu pomocí moderních technik řízení postavených na důslednosti, koučování, rozvoji komunikačních dovedností a emoční inteligence. Snaží se stavět na praktických aplikacích jednoduchých principů a zdravém selském rozumu.




Proběhlo: 91. klubové setkání Franchise Clubu
středa 20. ledna 2016, 17 až 20 h
IPSOS, Praha 1, Na Příkopě 22 (Slovanský dům, vchod E)

Ipsos: Nové trendy ve výzkumu trhu a "ochutnávka" výzkumných metod

Vážené dámy a pánové,
milí členové a hosté Franchise Clubu,

na středeční večer 20. ledna 2016 jsme pro vás připravili netradiční podobu klubového setkání. Chceme potěšit všechny, kteří se zajímají o způsoby, jak co nejlépe poznat, co jejich zákazníci či klienti chtějí a potřebují, nebo podle čeho se rozhodují při nákupu či výběru dodavatele. Ty, které zajímá marketingový výzkum. Začátečníky i pokročilé.

91. klubové setkání Franchise Clubu proběhlo v prostorách společnosti Ipsos, největší agentury výzkumu trhu a veřejného mínění v ČR. Agentura dnes sídlí na nové adrese: Praha 1, Na Příkopě 22, ve vnitrobloku Slovanského domu vchod E.

Během večera jsme si povídali s předními odborníky na marketingový výzkum o nových trendech na poli výzkumu trhu a také o možném přínosu nejrůznějších druhů výzkumů.

Řeč byla také o tom, jak a co dnes zákazníci nakupují, jak se mění nákupní nálady a chování, o tom, jak najít správný segment zákazníků, o loajalitě zákazníků, o budování zákaznické zkušenosti a vylepšování slabých míst, o zjišťování okamžité spokojenosti zákazníků, o růstu významu shopper marketingu v místě prodeje, o insights jako komplexním vhledu do duše zákazníka, o využívání emočního výrazu obličeje při hodnocení reklamy a dalších metodách testování reklamy.

Sami jsme si vyzkoušeli, jak se dělá chuťový test a zda od sebe spolehlivě rozeznáte dva světově známé nápoje. Seznámili jsme se s tím, jak funguje kvalitativní studio s polopropustným zrcadlem pro skupinové diskuse a hloubkové rozhovory.

Našimi hostiteli i průvodci a zároveň protagonisty klubového večera byli: Jakub MALÝ, Deputy General Manager agentury Ipsos ČR a SR, Martin BOČEK, Business Development Director Ipsos ČR a SR; Tomáš MACKŮ, Research & Communication Director Ipsos ČR; Eva VEISOVÁ, Executive Director Ipsos UU a další specialisté a analytici ze specializovaných divizí: Ipsos CEM, Ipsos Marketing, Ipsos Connect a Ipsos Loyalty. Se všemi experty i manažery agentury Ipsos jsem mohli volně prodiskutovat vše, co nás v souvislosti s naším byznysem zajímalo.

Proč marketingový výzkum?

Podnikatelé, kteří dosud neměli s marketingovým výzkumem osobní zkušenost, se někdy domnívají, že "své zákazníky dobře znají" a že informace o trhu mohou nahradit intuicí. Je pravda, že úspěch mnoha obchodních značek nastartoval geniální nápad vizionářského zakladatele. Ale ani jedna úspěšná značka jen s geniální intuicí nevystačila dlouhodobě. Vždy bylo nutné - dříve nebo později - upravit počáteční nasměrování a o zákaznících se dozvědět více informací. Jakých? Např. co dnes zákazníci nejraději nakupují, kolik jsou za to ochotni zaplatit, jaké informace a argumenty je mohou ke koupi přesvědčit, proč klesají nebo stagnují tržby, proč zákazníci odcházejí k jiné značce, jakou šanci na úspěch u zákazníků bude mít nové logo, nová reklamní kampaň, vizuál nebo slogan, nový produkt, nový věrnostní program.

Ve franšízingu, jehož úspěch je na silné a známé značce založen, je velmi důležité průběžně sledovat povědomí o značce, znát hodnoty, které si zákazníci se značkou spojují a vědět, které z nich oceňují a které je odrazují. Úspěšné obchodní značky už dávno pochopily, že kvalitní marketingový výzkum zpracovaný nezávislým profesionálem je nejlepší investice do vlastní budoucnosti.

O výzkumné agentuře Ipsos

Výzkumná agentura Ipsos poskytuje komplexní služby v oblasti průzkumu trhu a veřejného mínění včetně konzultační činnosti. Spolupracuje s ostatními pobočkami sítě Ipsos v 87 zemích světa.

Agentura Ipsos disponuje moderním technickým zázemím pro sběr a zpracování dat a využívá také know-how specializovaných divizí: Ipsos Loyalty, Ipsos Marketing, Ipsos MediaCT, Ipsos Connect, Ipsos Public Affairs, Ipsos CEM, Ipsos ERM, Ipsos Observer a Ipsos UU. Výzkumná agentura Ipsos je členem respektovaných odborných organizací ESOMAR, MSPA, SIMAR a SAVA a řídí se jejich etickými principy a metodickými pravidly. Více na www.ipsos.cz

O hlavním hostiteli

Jakub MALÝ se v marketingovém výzkumu pohybuje už 15 let. Začínal na projektech Českého statistického úřadu a Akademie věd ČR. V Ipsos působí od roku 2003; v současné době je na pozici Deputy General Manager zodpovědný za management společnosti a péči o klíčové klienty v ČR a SR, spolu s přímým řízením divize Ipsos Marketing.

Má bohaté zkušenosti nejen s vedením kvalitativních i kvantitativních projektů, ale i s vývojem vhodných metodologických postupů pro projekty s nadstandardními nebo velmi specifickými požadavky (testování inovací, optimalizace brand positioningu, segmentace trhu / zákazníků, forecasting aj.). Působí v roli konzultanta pro stanovení a implementaci dalších kroků na základě výzkumných zjištění Ipsos pro všechny typy studií, napříč všemi sektory zadavatelů. Jakub absolvoval studium sociologie na Fakultě sociálních věd UK v Praze, je dlouholetým členem globální výzkumné asociace ESOMAR a autorem řady článků v odborných i celostátních mediích.




Proběhlo: 90. klubové setkání Franchise Clubu
středa 9. prosince 2015, 18 až 22 h
Praha 1, Golem Club, Jilská 1a (nový vstup)

Projekt Liftago: poctivá taxislužba a samořiditelná auta

Našimi hosty byli: Martin HAUSENBLAS, vizionář, spoluzakladatel a investor projektu Liftago™ a Juraj ATLAS, jeho partner a spoluzakladatel, CEO a výkonný mozek projektu.

Představili projekt Liftago™, který dnes úspěšně poskytuje poctivou a férovou taxislužbu a má ambici poměrně brzy změnit svět masovým využitím samořiditelných automobilů.

Sdílená ekonomika v osobní dopravě

Mohutný nástup chytrých mobilních zařízení ve spojení s internetem boří zavedené obchodní modely a chování. Namísto možnosti vlastnit umožňují tyto technologie a systémy levněji sdílet. A právě budoucnost "sdílené ekonomiky" v osobní dopravě bude podstatou naší debaty.

Vizionář Martin HAUSENBLAS věří, že osobní doprava se během následujících desetiletí výrazně promění díky samořiditelným inteligentním vozidlům a možnosti jejich sdílení pomocí jeho projektu Liftago™, který inicioval a podnikatelský rozvíjí.

Pokud se jeho vize individuální mobility vyplní, k nepoznání se změní tradiční způsob individuální dopravy osob ve městech, změní se i způsob přepravy zboží a zásilek. Jiný bude automobilový průmysl včetně půjčoven vozidel. Pro českou ekonomiku toto představuje mimořádnou příležitost, jak se stát se technologickým lídrem a ekonomickým tygrem.

Martin Hausenblas rozhodně není sám, kdo věří v zásadní význam rozvoje autonomní mobility. Internetový gigant Google své vize "aut bez řidiče" již převedl do patentů a zkouší je v praktickém provozu v USA ve dvou státech. Idea autonomní dopravy se také zamlouvá velkým automobilkám a mnohé už na tomto projektu tajně pracují.

Liftago™ Taxi

Základní a obecnou myšlenkou projektu Liftago™ je přispět ke zcela zásadní změně dosavadního způsob používání a vlastnění automobilů u nás i ve světě. Zakladatelé se rozhodli v první etapě rozvíjet individuální mobilitu prostřednictvím nové organizace taxislužby postavené na moderních technologiích a obchodních modelech, včetně digitálního franšízingu.

Projekt digitální služby Liftago™ Taxi dnes představuje (vedle predátorského konceptu UBER) patrně jedinou legální a nejširší platformu pro moderní taxi-business. Jako tzv. "agregátor" se totiž otevírá nejen jednotlivcům, ale i všem operátorům lokální přepravy (dispečinkům), kteří jeho prostřednictvím mohou nabízet svou kapacitu a služby. Řidiči taxíků tak mohou získávat přístup k více zakázkám než dosud.

Liftago™ Taxi už přes rok přispívá k zefektivnění a kultivaci taxislužby v Praze. Zákazníci služby Liftago™ Taxi zjišťují, že taxislužba v centrech měst podpořená digitálními technologiemi je bezpečná a spolehlivá, jednodušší a pohodlnější forma přepravy s kratší dobou čekání a umožňuje vyhnout se předraženým jízdám.

V současnosti je v systému již více než přes 900 aktivních taxikářů. V Praze tak seženete slušný taxík obvykle do 5 minut. Služba se již přesouvá do dalších měst v ČR a SR, pokrytí rychle roste.

Klíčovým prvkem této služby jsou dvě samostatné mobilní aplikace určené pro chytré mobily pasažérů a chytré mobily řidičů taxi.

Aplikace Liftago™ Taxi určená pro pasažéry umožňuje snadno nalézt nejbližší Liftago-taxíky v okolí, jednoduše si vybrat a objednat nejvýhodnější z nich podle ceny, typu vozu, vzhledu řidiče, času dojezdu a předchozích hodnocení zákazníků. Aplikace nabízí také kontrolní taxametr, vhodné trasy a umožňuje provedení elektronické platby.

Aplikace Liftago™ Taxi Driver určená pro řidiče taxíků nabízí obchodní model "řidič platí, jen když jezdí", tzn. nejsou účtovány žádné paušální poplatky. To je samotnými řidiči vnímáno jako spravedlivější než paušální poplatky, které jako standard nadlouho zavedla pražská firma AAARADIOTAXI, technologický průkopník taxislužby od 90. let až donedávna. Poplatek z jízdy je u Liftago™ Taxi 13 % z tržby s garancí vrácení části poplatků při odjetí 25 jízd za 2 týdny. Svobodná volba je pro pasažéry, ale i pro řidiče (zákazník si vybírá z nabídky řidičů, řidiči nabízejí tarif na konkrétní zakázku podle její ekonomiky - příjezdu a délky cesty).

Kdo je Martin HAUSENBLAS

Martin HAUSENBLAS studoval a žije v Ústí nad Labem. Po prvotních podnikatelských nezdarech v roce 2000 spoluzaložil v 19 letech úspěšnou firmu ADLER Czech zaměřenou na dovoz a vývoz reklamního textilu, dopravu a moderní technologie s důrazem na využívání internetu a mobilních aplikací. Ta se časem stala jedničkou na českém trhu a mezinárodním holdingem se stamilionovými obraty. Při pobytu v zahraničí, kde vystudoval informační systémy a absolvoval MBA, pochopil ústecký selfmademan smysl své práce. Vrátil se do svého města a od té doby svůj čas a energii věnuje projektům, které přímo či nepřímo napomáhají udržitelnosti. Pod hlavičkou firmy ADLER iTech rozjel se společníkem Jurajem ATLASEM projekt Liftago. Rád jezdí v nejmodernějším americkém elektromobilu na světě Tesla P85 Performance. Charismatický selfmademan je také mecenášem: založil Stipendijní fond Renesance pro podporu studia v zahraničí studentů z regionu Ústí nad Labem do kterého sám přispívá. Věnuje se podpoře a zkvalitňování života v Ústí nad Labem, nejprve facebookovou iniciativou I Love Ústí a poté osm měsíců jako náměstek ústeckého primátora. Je také předsedou sdružení www.podnikamebezkorupce.cz.

Kdo je Juraj ATLAS

Juraj ATLAS je spoluzakladatel projektu Liftago a jeho CEO. Žije momentálně v Praze. Původem je technolog a IT vývojář, který se vrhl na manažerskou cestu. Rozený troubleshooter, který rád využije příležitost si potrápit hlavu hledáním řešení. Jako člen středního managementu Ernst&Young USA, Cap Gemini USA a evropského management Ness Technologies budoval týmy a nastavoval projekty a programy v Evropě, v USA a Indii, především v oblasti B2B IT professional services. Lákalo jej vyzkoušet si globální produkt nebo službu pro spotřebitele (B2C) založené na moderních technologiích. Má rád komfort auta ale nesnáší dopravní zácpy a hledání parkovacího místa, proto spoluzaložil a řídí startup Liftago, který poskytuje alternativu k vlastním autům v centrech měst.

Na co jsme se našich hostů zeptali

Jak a kde všude funguje sdílená ekonomika? Mohou vůbec lidé přestat chtít vlastnit a používat vlastní auto? Proč vlastně sedáme do vlastního auta? Zmizí auto jako společenský status? Jak budou vypadat robotická auta a co budou umět? Kdo bude robotická auta bez řidiče provozovat? Jak budou vypadat ulice ve městech, kde budou robotická auta jezdit? Jak bude vypadat venkov - budou i tam jezdit robotická auta? Pamatuje vize autonomní mobility nejen na osoby ale i na zboží? Očekává se revoluce pro e-shopy? Kde má autonomní mobilita své hranice? Na co vše bude mít nová mobilita vliv? Jaká odvětví současné ekonomiky autonomní mobilita ovlivní? Jak změní autonomní mobilita známé obchodní modely?

Jaké jsou neduhy současného (rozdrobeného) taxi dispečinkového modelu? Co je třeba udělat pro zefektivnění a kultivaci taxi přepravy? Jak chrání Liftago™ Taxi zákazníky proti nepoctivým řidičům? Jak si vydělávají řidiči taxi? Má Liftago™ Taxi k dispozici dispečink pro vyřizování stížností na řidiče? Jak se Liftago™ Taxi otevírá operátorům lokální přepravy a jaké jim nabízí služby? S kolika dispečinky Liftago™ Taxi spolupracuje? Kolik dispečinků spolupráci odmítá? Kdy se bude Liftago™ Taxi rozšiřovat do dalších českých měst a do kterých? Do kterých zemí se bude Liftago™ Taxi rozšiřovat nejdříve? A kdy bude Liftago™ Taxi skutečně globální projekt? Kolik má Liftago™ Taxi nyní v týmu lidí? Na čem dalším kromě taxi v Liftagu dělají?




Připravujeme: 90. klubové setkání Franchise Clubu
středa 9. prosince 2015, 18 až 22 h
Praha 1, Golem Club, Jilská 1a (nový vstup)

Projekt Liftago: poctivá taxislužba a samořiditelná auta

Našimi hosty budou: Martin HAUSENBLAS, vizionář, spoluzakladatel a investor projektu Liftago™ a Juraj ATLAS, jeho partner a spoluzakladatel, CEO a výkonný mozek projektu.

Představí projekt Liftago™, který dnes úspěšně poskytuje poctivou a férovou taxislužbu a má ambici poměrně brzy změnit svět masovým využitím samořiditelných automobilů.

Vážené dámy a pánové,
do diskusních večerů Franchise Clubu už desátým rokem zveme zajímavé osobnosti, které nás dokáží obohatit svým zajímavým a novátorským pohledem na svět a na podnikání.
Snažíme se také našim členům a hostům zprostředkovat užitečné znalosti a know-how, které mohou jejich podnikání poskytnout strategický náskok.
Tentokrát také nabízíme unikátní příležitost být u začátků pozoruhodného českého start-upu, který má našlápnuto dobýt a změnit svět.

Dovoluji si vás tímto osobně pozvat na 90. diskusní večer Franchise Clubu, který pořádáme ve středu 9. prosince 2015 od 18.00 hodin v historických prostorách klubu podnikatelů GOLEM Club v Praze 1, ul. Na Perštýně 18/Jilská 1a.
Dr. Jaroslav TAMCHYNA, prezident a zakladatel FRANCHISE CLUBU

Sdílená ekonomika v osobní dopravě

Mohutný nástup chytrých mobilních zařízení ve spojení s internetem boří zavedené obchodní modely a chování. Namísto možnosti vlastnit umožňují tyto technologie a systémy levněji sdílet. A právě budoucnost "sdílené ekonomiky" v osobní dopravě bude podstatou naší debaty.

Vizionář Martin HAUSENBLAS věří, že osobní doprava se během následujících desetiletí výrazně promění díky samořiditelným inteligentním vozidlům a možnosti jejich sdílení pomocí jeho projektu Liftago™, který inicioval a podnikatelský rozvíjí.

Pokud se jeho vize individuální mobility vyplní, k nepoznání se změní tradiční způsob individuální dopravy osob ve městech, změní se i způsob přepravy zboží a zásilek. Jiný bude automobilový průmysl včetně půjčoven vozidel. Pro českou ekonomiku toto představuje mimořádnou příležitost, jak se stát se technologickým lídrem a ekonomickým tygrem.

Martin Hausenblas rozhodně není sám, kdo věří v zásadní význam rozvoje autonomní mobility. Internetový gigant Google své vize "aut bez řidiče" již převedl do patentů a zkouší je v praktickém provozu v USA ve dvou státech. Idea autonomní dopravy se také zamlouvá velkým automobilkám a mnohé už na tomto projektu tajně pracují.

Liftago™ Taxi

Základní a obecnou myšlenkou projektu Liftago™ je přispět ke zcela zásadní změně dosavadního způsob používání a vlastnění automobilů u nás i ve světě. Zakladatelé se rozhodli v první etapě rozvíjet individuální mobilitu prostřednictvím nové organizace taxislužby postavené na moderních technologiích a obchodních modelech, včetně digitálního franšízingu.

Projekt digitální služby Liftago™ Taxi dnes představuje (vedle predátorského konceptu UBER) patrně jedinou legální a nejširší platformu pro moderní taxi-business. Jako tzv. "agregátor" se totiž otevírá nejen jednotlivcům, ale i všem operátorům lokální přepravy (dispečinkům), kteří jeho prostřednictvím mohou nabízet svou kapacitu a služby. Řidiči taxíků tak mohou získávat přístup k více zakázkám než dosud.

Liftago™ Taxi už přes rok přispívá k zefektivnění a kultivaci taxislužby v Praze. Zákazníci služby Liftago™ Taxi zjišťují, že taxislužba v centrech měst podpořená digitálními technologiemi je bezpečná a spolehlivá, jednodušší a pohodlnější forma přepravy s kratší dobou čekání a umožňuje vyhnout se předraženým jízdám.

V současnosti je v systému již více než přes 900 aktivních taxikářů. V Praze tak seženete slušný taxík obvykle do 5 minut. Služba se již přesouvá do dalších měst v ČR a SR, pokrytí rychle roste.

Klíčovým prvkem této služby jsou dvě samostatné mobilní aplikace určené pro chytré mobily pasažérů a chytré mobily řidičů taxi.

Aplikace Liftago™ Taxi určená pro pasažéry umožňuje snadno nalézt nejbližší Liftago-taxíky v okolí, jednoduše si vybrat a objednat nejvýhodnější z nich podle ceny, typu vozu, vzhledu řidiče, času dojezdu a předchozích hodnocení zákazníků. Aplikace nabízí také kontrolní taxametr, vhodné trasy a umožňuje provedení elektronické platby.

Aplikace Liftago™ Taxi Driver určená pro řidiče taxíků nabízí obchodní model "řidič platí, jen když jezdí", tzn. nejsou účtovány žádné paušální poplatky. To je samotnými řidiči vnímáno jako spravedlivější než paušální poplatky, které jako standard nadlouho zavedla pražská firma AAARADIOTAXI, technologický průkopník taxislužby od 90. let až donedávna. Poplatek z jízdy je u Liftago™ Taxi 13 % z tržby s garancí vrácení části poplatků při odjetí 25 jízd za 2 týdny. Svobodná volba je pro pasažéry, ale i pro řidiče (zákazník si vybírá z nabídky řidičů, řidiči nabízejí tarif na konkrétní zakázku podle její ekonomiky - příjezdu a délky cesty).

Kdo je Martin HAUSENBLAS

Martin HAUSENBLAS studoval a žije v Ústí nad Labem. Po prvotních podnikatelských nezdarech v roce 2000 spoluzaložil v 19 letech úspěšnou firmu ADLER Czech zaměřenou na dovoz a vývoz reklamního textilu, dopravu a moderní technologie s důrazem na využívání internetu a mobilních aplikací. Ta se časem stala jedničkou na českém trhu a mezinárodním holdingem se stamilionovými obraty. Při pobytu v zahraničí, kde vystudoval informační systémy a absolvoval MBA, pochopil ústecký selfmademan smysl své práce. Vrátil se do svého města a od té doby svůj čas a energii věnuje projektům, které přímo či nepřímo napomáhají udržitelnosti. Pod hlavičkou firmy ADLER iTech rozjel se společníkem Jurajem ATLASEM projekt Liftago. Rád jezdí v nejmodernějším americkém elektromobilu na světě Tesla P85 Performance. Charismatický selfmademan je také mecenášem: založil Stipendijní fond Renesance pro podporu studia v zahraničí studentů z regionu Ústí nad Labem do kterého sám přispívá. Věnuje se podpoře a zkvalitňování života v Ústí nad Labem, nejprve facebookovou iniciativou I Love Ústí a poté osm měsíců jako náměstek ústeckého primátora. Je také předsedou sdružení www.podnikamebezkorupce.cz.

Kdo je Juraj ATLAS

Juraj ATLAS je spoluzakladatel projektu Liftago a jeho CEO. Žije momentálně v Praze. Původem je technolog a IT vývojář, který se vrhl na manažerskou cestu. Rozený troubleshooter, který rád využije příležitost si potrápit hlavu hledáním řešení. Jako člen středního managementu Ernst&Young USA, Cap Gemini USA a evropského management Ness Technologies budoval týmy a nastavoval projekty a programy v Evropě, v USA a Indii, především v oblasti B2B IT professional services. Lákalo jej vyzkoušet si globální produkt nebo službu pro spotřebitele (B2C) založené na moderních technologiích. Má rád komfort auta ale nesnáší dopravní zácpy a hledání parkovacího místa, proto spoluzaložil a řídí startup Liftago, který poskytuje alternativu k vlastním autům v centrech měst.

Na co se chceme našich hostů zeptat

Jak a kde všude funguje sdílená ekonomika? Mohou vůbec lidé přestat chtít vlastnit a používat vlastní auto? Proč vlastně sedáme do vlastního auta? Zmizí auto jako společenský status? Jak budou vypadat robotická auta a co budou umět? Kdo bude robotická auta bez řidiče provozovat? Jak budou vypadat ulice ve městech, kde budou robotická auta jezdit? Jak bude vypadat venkov - budou i tam jezdit robotická auta? Pamatuje vize autonomní mobility nejen na osoby ale i na zboží? Očekává se revoluce pro e-shopy? Kde má autonomní mobilita své hranice? Na co vše bude mít nová mobilita vliv? Jaká odvětví současné ekonomiky autonomní mobilita ovlivní? Jak změní autonomní mobilita známé obchodní modely?

Jaké jsou neduhy současného (rozdrobeného) taxi dispečinkového modelu? Co je třeba udělat pro zefektivnění a kultivaci taxi přepravy? Jak chrání Liftago™ Taxi zákazníky proti nepoctivým řidičům? Jak si vydělávají řidiči taxi? Má Liftago™ Taxi k dispozici dispečink pro vyřizování stížností na řidiče? Jak se Liftago™ Taxi otevírá operátorům lokální přepravy a jaké jim nabízí služby? S kolika dispečinky Liftago™ Taxi spolupracuje? Kolik dispečinků spolupráci odmítá? Kdy se bude Liftago™ Taxi rozšiřovat do dalších českých měst a do kterých? Do kterých zemí se bude Liftago™ Taxi rozšiřovat nejdříve? A kdy bude Liftago™ Taxi skutečně globální projekt? Kolik má Liftago™ Taxi nyní v týmu lidí? Na čem dalším kromě taxi v Liftagu dělají?


Přijďte k nám do Franchise Clubu a zeptejte se našich hostů na vše, co vás zajímá o exportu a importu franšízových konceptů a master franchisingu. Zapojte se do debaty s ostatními návštěvníky klubu, franšízory, podnikateli a odborníky.

Načerpejte u nás poznání a inspiraci, získejte nové, zajímavé, užitečné a cenné kontakty, informace, rady a zkušenosti - podané srozumitelnou a atraktivní formou.

Registrovat se mohou členové ale i nečlenové Franchise Clubu. Registraci proveďte co nejdříve na adrese tamchyna@ifranchising.cz - počet míst je omezen.

Vyzkoušejte si Liftago™ Taxi už cestou na klubový večer případně zpět domů (aplikace je ke stažení na https://www.liftago.com/cs)!

Všem účastníkům večera poskytneme voucher. Pro první jízdu s Liftago™ Taxi jízda prakticky zdarma (voucher v ceně do 400 Kč) a pro ty, kteří již jsou uživateli Liftago™ Taxi, nepřijdou zkrátka, voucher na jízdu s Liftago™Taxi v ceně 100 Kč.


Těšíme se na Vás, jste vítáni!
JAROSLAV TAMCHYNA, prezident a zakladatel FRANCHISE CLUBU


Proběhlo: 89. klubové setkání Franchise Clubu
středa 18. listopadu 2015, 18 až 22 h
Praha 1, Golem Club, Jilská 1a (nový vstup)

Jak uspět při franchisingu v mezinárodním měřítku

aneb vše, co vás zajímá o exportu a importu franšízových konceptů a o master franchisingu.

I vy jste se už možná setkali s lákavou nabídkou zakoupit si v zahraničí úspěšnou franšízu a provozovat ji na našem trhu. Nebo možná zvažujete, zda vstoupit s vaším úspěšným konceptem na některý trh v zahraničí. Tady bývá každá rada drahá... doslova i přeneseně.

Naše setkání "klubu pro dialog a spolupráci ve franchisingu" si proto všímalo právních, obchodních, strategických i organizačních aspektů franchisingu provozovaného v mezinárodním měřítku.

Připravili jsme pro vás setkání odborníků a zkušených podnikatelů u kulatého stolu, jehož cílem bude dozvědět se, jak uspět a nespálit se při importu nebo exportu franšízy.

Ze stovky našich členů jsme ke kulatému stolu Franchise Clubu pozvali špičkové právní experty, podnikatele a manažery, kteří mají v oblasti mezinárodního franchisingu teoretické a především praktické znalosti a zkušenosti.

Náš kulatý stůl naváže na mezinárodní konferenční přehlídku franšízingu Franchise Day Prague 2015 pořádanou ve čtvrtek 12. 11. 2015 (www.franchiseday.cz), která nabízela nové americké a britské master-licence Klubový formát nám nabízí možnost zajít více do hloubky i detailu.

Mezi těmi, kteří zasedli u kulatého stolu, jsou vyhledávaní právní odborníci s rozsáhlými teoretickými i praktickými zkušenostmi z mezinárodního franchisingu: Vojtěch CHLOUPEK, partner z mezinárodní advokátní kanceláře Bird & Bird; Jiří CTIBOR, partner z advokátní kanceláře Z/C/H Legal a Ivan RÁMEŠ, senior advokát z česko-slovenské advokátní kanceláře Havel, Holásek & Partners.

U kulatého stolu se vystřídali také podnikatelé a manažeři, kteří v Česku už pár let podnikají pod zahraniční franšízovou značkou a mají nákup zahraniční franšízy za sebou. Nebo ti podnikatelé, kterým se podařilo svou franšízu úspěšně exportovat na zahraniční trh. O své zkušenosti se podělili Jiří ŠIMSA ze Spolku milců čaje, který se může pochlubit úspěchy české čajové franšízy na vyspělém americkém trhu. Nebo Adolf ČERVINKA, který úspěšně expanduje s finanční franšízou GEPARD Finance na Slovensko a sám zakoupil mezinárodní franšízu. Nebo Lubomír MILEK, který byl při nákupu americké realitní licence CENTURY 21.

Moderátorem kulatého stolu byl Dr. Jaroslav TAMCHYNA, prezident Franchise Clubu, ředitel Českého institutu pro franchising, odborný poradce ve franšízingu a retailu a dlouholetý ambasador franšízingu v České republice.

Nad jakými otázkami jsme debatovali?

Kam vlastně směřuje současný mezinárodní franchising? Jaké jsou trendy a smluvní modely, které jsou při mezinárodní expanzi značky nejčastěji užívány - od master franchisingu až k různým hybridním strukturám? Jak se z pohledu franchisingu chovají jednotlivé národní trhy? Jaké u mezinárodních značek zaznamenáváme další trendy?

Kdy je dobré se rozhodnout pro mezinárodní franchising? Jak prodat franšízu ze zahraničí a nespálit se? Co vše je nutno vzít v úvahu při přenosu podniku z jednoho území na jiné? Na co si dát pozor a čeho se vyvarovat, pokud chceme rozvíjet svou síť i na cizích trzích? Jaké se v zahraničním franšízovém podnikání dělají osudové chyby?

Podle čeho si vybrat správnou zahraniční franšízu, na co si dát při výběru pozor? Jak probíhá vyjednávání o master-franšízové smlouvě? Jaká překvapení nás mohou čekat u zahraničních smluv? Jakou poskytují zahraniční franšízoři obvykle podporu národnímu držiteli franšízy? Jak vlastně probíhají pilotní projekty?





Franchise Club

Proběhlo: Franchise Day Prague / FrAMchise Day 2015

7. mezinárodní konferenční přehlídka franšízingu, nízkorizikových podnikatelských příležitostí a síťového podnikání

Více na: www.franchiseday.cz

Klíčová témata:

  1. Nové, zajímavé a perspektivní franšízy a podnikatelské koncepty (mezinárodní i domácí)
  2. Franšíza: tvrdá nebo měkká?
  3. Digitální revoluce mění franšízing.




Proběhlo: 88. klubové setkání Franchise Clubu
středa 14. října 2015, 18 až 22 h
Praha 1, Golem Club, Jilská 1a (nový vstup)

Benjamin Kuras: Jak je v byznysu důležitý humor

Hostem 88. diskusního večera Franchise Clubu proto bude Benjamin Kuras, česko-anglický spisovatel, dramatik, překladatel a publicista.

Můžete se těšit na zajímavý večer věnovaný humoru a pohledu na dnešek i budoucnost Evropy v podání známého spisovatele, označovaného jako 'humorista, kterého berou vážně'. To pro jeho názory, se možná nemusejí líbit každému, ale rozhodně je dnes už nelze přehlížet.

Benjamin Kuras představi svou knihu Tao smíchu, která je jakousi učebnicí humoru i pro nehumorné, ... včetně podnikatelů, jimž humor může pomáhat k lepším výsledkům.

Dozvěděli jsme se, co to vlastně humor je, jaké má podoby a především to, že se mu dá naučit. (Víte, že nudní britští manažeři se učí humoru skrze své "kouče pro vtip"?). Také představí své další kultovní tituly: Jak přežít padouchy a Bláhové snění o světě bez padouchů, ve kterých nabízí recept na možnou záchranu před hrozícím civilizačním krachem.

Benjamin Kuras vydal dosud celkem 32 česky i anglicky psaných knih s velmi širokým tematickým rozpětím. Je také autorem 19 rozhlasových a divadelních her, které se hrály v šesti zemích, především v Anglii, Německu a Izraeli. Je autorem asi 2000 článků, které napsal do nejrůznějších periodik, např. Reflex, Respekt, Týden, Profit, Lidové noviny, MF Dnes, Právo, Xantypa a na zpravodajské portály aktuálne.cz, ceskapozice.cz.

Zabývá se tématy jako je humor, vztahy mezi mužem a ženou, jídlo, české dějiny, židovství nebo tzv. padoušství. S humorem, ale poměrně kriticky a radikálně, komentuje politické dění u nás i v Evropě, evropskou integraci a především muslimskou imigraci. Styl jeho psaní má vtip, lehkost, hravost, přehled, nadhled i hloubku.


Benjamin Kuras se narodil ve Zlíně jako Miloslav Kuraš. Vyrůstal v Olomouci, kde vystudoval na tamní univerzitě anglistiku. Krátce pracoval jako rozhlasový redaktor. V roce 1968 se podílel na anglickém vysílání Československého rozhlasu.
Na podzim 1969 emigroval do Londýna, kde zpočátku pracoval jako umývač nádobí, pomocník v knihkupectví, manažer divadla a po půl roce začal působit jako stálý spolupracovník a redaktor BBC.
V roce 1974 konvertoval k židovství a změnil si své původní jméno na Benjamin Kuras; v roce 1975 získal britské občanství. V současné době dělí svůj čas mezi Londýn a Prahu.




Proběhlo: 87. klubové setkání Franchise Clubu
středa 23. září 2015, 18 až 22 h
Praha 1, Golem Club, Jilská 1a (nový vstup)

Fornetti vystřídá v Česku a na Slovensku nová franšíza - Minit

První klubový večer v 10. sezoně Franchise Clubu jsme věnovali aktuální události, která kandiduje na událost roku domácí i slovenské franšízové scény. Hosty proto byli její klíčoví aktéři: Zoltán AMBROVICS, jednatel Fornetti Bohemia a člen Franchise Clubu a jeho strýc ing. František AMBROVICS, jednatel Fornetti Slovakia.

Oba provozovatelé národních licencí na českém a slovenském trhu známé franšízové sítě minipekáren Fornetti se rozhodli své podnikání po 15 letech osamostatnit. Koncem srpna veřejně ohlásili přátelské ukončení franšízové spolupráce s maďarským poskytovatelem licence Fornetti a záměr nadále na českém a slovenském trhu podnikat pod vlastní značkou - Minit.

Minit bude dále prodávat dopékané plněné výrobky, které jsou základem konceptu Fornetti Franchise. Vyrábět si je bude i nadále ve vlastním zmodedrnizovaném výrobním závodě na Slovensku podle vlastních receptur speciálně upravovaných podle chuťových požadavků českých a slovenských zákazníků.

Nové označení i nový design získá postupně během roku 2016 celkem 400 provozoven - 150 v České republice a 250 na Slovensku. Ty chce firma i nadále provozovat na principu franchisingu. Nová značka Minit se v Česku a na Slovensku stane největším řetězcem maloobchodních prodejen pekárenských výrobků; roční obrat společností Fornetti Bohemia a Fornetti Slovakia dosahoval v roce 2014 více než tři čtvrtě miliardy korun.

"Nezávislost nám umožní se rozvíjet rychleji a lépe se přizpůsobit lokálním trhům, například chuťovým preferencím zákazníků," říká Zoltán Ambrovics, jednatel Fornetti Bohemia. "Obě naše firmy dnes disponují silným technologickým a výrobním zázemím a vlastním know-how, jsme stabilní společnosti s perspektivou růstu. Rovněž chceme, abychom i nadále byli rodinnou firmou, a tento charakter budeme posilovat a udržovat," dodává jeho strýc František Ambrovics.

Ing. František AMBROVICS, velký obdivovatel Edisona, absolvoval elektrotechniku na Slovenské technické univerzitě. Z inženýra a technického náměstka Západoslovenských vodáren se ale nakonec stal úspěšný pekárenský podnikatel. Do historie značky Fornetti se zapsal nesmazatelným písmem - v roce 1999 jako první objevil a pochopil velký mezinárodní potenciál tehdy pouze maďarského obchodního konceptu Fornetti. Dokázal jej z Maďarska úspěšně přivést na Slovensko a adaptovat na místní chuťové zvyklosti a původní koncept ještě zajímavě rozvinout. Během 15 let postupně vybudoval největší franšízovou síť na Slovensku. V Dunajské Stredě postavil velkokapacitní pekárenský závod, který svou produkcí zajišťuje potřeby stále rostoucího slovenského i českého trhu. Po úspěchu Fornetti na Slovensku zakoupil v následujícím roce i master-licenci pro Českou republiku. František Ambrovics trvale žije na Slovensku.

Zoltán AMBROVICS vystudoval na Slovenské technické univerzitě Materiálovotechnologickou fakultu, ale v technickém oboru vydržel pracovat jen půl roku. Brzy totiž zjistil, že chce podnikat ve vlastním. V roce 2000 se proto rozhodl připojit k rodinné firmě svého strýce Františka. Chtěl ale pracovat samostatně, a proto si vzal za úkol rozvinout trh značky Fornetti v Česku. Již 15. rokem jako jednatel v Česku řídí společnost Fornetti Bohemia. Ta je v ČR výhradním poskytovatelem franšízy, a je zároveň výhradním dovozcem a distributorem výrobků v ní prodávaných. Dnes FORNETTI Bohemia pod jeho vedením provozuje v Česku 150 franšízových prodejních míst a patří tak k nejpočetnějším franšízovým sítím.

Oba hosty doplnil jejich dlouholetý významný obchodní partner Bohumír BÁRTA, generální ředitel JLV, a.s. a člen Franchise Clubu. Ten vstup franšízy Fornetti do Česka kdysi inicioval, stal se držitelem franšízové multilicence a vytvořil úspěšný kombinovaný koncept FORNETTI CAFFÉ.

Diskuse se točila kolem těchto otázek:

  • Jaká byla cesta k úspěchu v prvních letech? Byl koncept Fornetti u nás úspěšný dlouhodobě? Proč po 15 letech spolupráce skončila? Jak jste dokázali, že rozchod proběhl eticky a dokonce přátelsky?
  • Jaké ambice má značka Minit do dalších let? Co přinese franšízantům sítě osamostatnění a převzetí role franšízora, tvůrce a realizátora marketingové strategie nové značky? Na jaké změny se mohou těšit zákazníci značky Minit? A na jaké franšízani značky Minit? Jak se změní smlouvy s franšízanty?
  • Jak se budou nově nazývat výrobky prodávané pod značkou Minit? Můžeme v nové prodejně Minit ještě požadovat fornettky? Zmizí slovo fornetti z našich slovníků? Komu vlastně dnes toto produktové pojmenování patří?
  • Proč se nová franšíza jmenuje Minit, jak nový název vznikl a co znamená? Jak bude probíhat změna vizuální identity v tak velké síti? Kdo bude přebrendování provádět a kdo to zaplatí?
  • Co by měl dělat franšízor, aby dlouhodobě udržel funkčnost franšízingového podnikatelského partnerství? Co lze očekávat, když franšízant postupně přestane franšízora potřebovat? Postačí k dlouhodobému udržení pozice franšízora prvotní podnikatelský nápad, byť geniální?
  • Jaké jsou současné trendy v rychlém pouličním občerstvení? Jak se vyvíjejí chuťové preference zákazníků v jednotlivých zemích nebo regionech?
  • Jaké příležitosti a starosti přináší rodinné podnikání? Jak funguje rodinná firma a kdo v ní má hlavní slovo?
  • Jak se liší podnikání na Slovensku a v Česku? V čem je mentalita franšízantů v obou zemích rozdílná?



Starší články najdete zde.