o franchisingu
- Slovníček
- Definice
- Historie - počátky, současnost, budoucnost
- Bezpečnější podnikání
- Jednou vymyšlené stokrát prodat
Stručně o franchisingu (PDF ke stažení)
Desatero rad pro franchisory
- za prvé - nabízejte atraktivní a unikátní produkt
- za druhé - vybudujte silnou značku
- za třetí - koncept zjednodušte, aby se dal snadno opakovat
- za čtvrté - koncept dopředu vyzkoušejte a prověřte
- za páté - vybudujte dobrou síťovou centrálu
- za šesté - své franchisees velmi pečlivě vybírejte
- za sedmé - nabízejte vyváženou a srozumitelnou smlouvu
- za osmé - know-how srozumitelně popište v manuálu
- za deváté - koncept neustále vylepšujte
- za desáté - s franchisees hodně komunikujte a respektujte je
- Pět kroků k vlastnímu franchisingovému podniku
(PDF ke stažení)
budoucnost
Dnešní franchising je výsledkem postupného opouštění tradiční hierarchické organizace trhů a hledání nových forem tržní kooperace. Tyto nové formy bývají často založeny na smluvní spolupráci typu joint-venture a jiných formách aliance založených na informacích, znalostech, nápadech, patentech, na know-how.
Hodnota firem už tolik nezávisí na jejich hmotných hodnotách - daleko více závisí na jejich schopnosti tyto nehmotné hodnoty - znalosti a informace - vytvářet, distribuovat, sdílet a aplikovat. Je to dáno také tím, že jsme svědky stále snazšího překonávání geografických i politických bariér šíření informací, technologií a kapitálu.
Podle některých autorů prognostických vizí (A. a H. Tofflerovi) se očekává, že v tomto století dojde na základě sdílení know-how k ještě výraznějšímu vytváření nejrůznějších aliancí a k většímu propojování obchodních sítí a samostatných podnikatelů. Očekává se, že franchising a podobné kooperační formy založené na sdílení know-how se postupně stanou dominující formou maloobchodu.
Proto se vyplatí už dnes věnovat fenoménu „franchising” pozornost.